با حضور رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یزد برگزار شد:

نشست بسیج جامعه پزشکی استان یزد

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر فراهم نمودن شرایط حضور گسترده و باشکوه مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، غلامحسین دشتی در دیدار با بسیج جامعه پزشکی استان یزد که در محل پادگان آموزشی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به نقش مهم پزشکان در جامعه گفت: خوشبختانه استان یزد با توجه به قابلیتها و توانمندی های مناسب در عرصه بهداشت و درمان توانسته است خود را به عنوان یکی از قطب های درمانی کشور معرفی کند.

وی افزود: رشد روز افزون استان یزد در عرصه بهداشت و درمان، نتیجه تلاش همه دست اندر کاران این حوزه به ویژه پزشکان حاذق این خطه است که حقیقتا جای قدردانی و تجلیل دارد.

دشتی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در عرصه درمان استان ابراز امیدواری کرد یزد بتواند با تلاش همه مسئولان و دست اندر کاران، همچون گذشته یکی از پیشتازان این عرصه خطیر در کشور باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جریان عظیم بیداری اسلامی در منطقه از ایران به عنوان الگویی کامل برای مردم آزادیخواه یاد کرد و افزود: مردم کشور های منطقه در شرایط کنونی در جستجوی مدلی برای اداره درست و جامع کشورهای خود هستند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با دستاوردهای عظیم خود طی 33 سال گذشته در تمامی عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و ... توانسته است الگوی مناسبی را به جهان معرفی کند و تاثیر مناسبی بر جریان بیداری اسلامی در منطقه داشته باشد.

دشتی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را آزمون بزرگ دیگری برای مردم رشید مهین عزیز اسلامی ارزیابی کرد و گفت: حضور آگاهانه و گسترده مردم در پای صندوق های رای، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مصونیت بخش به کشور خواهد بود و افق تازه ای را در تمامی عرصه ها پیش روی کشور خواهد گشود.

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد با بيان اين كه انتخابات پيام انقلاب اسلامي به دنيا و نماد الگوي نظام سياسي اجتماعي مبتني بر دين و مشاركت آحاد مردم است ادامه داد: انتخابات فرصتي است كه مردم در آن مي انديشند، انتخاب مي كنند و حضور و مسئوليت پذيري خود را نشان مي دهند.

دشتي با تاكيد بر اين كه همه ويژگي هايي كه انسان مختار در حوزه هاي فردي و اجتماعي بايد داشته باشند در انتخابات بروز پيدا مي كند خاطرنشان كرد: حضور حداكثري و پرنشاط و توسعه فرهنگ انتخابات بايد مورد توجه همه مردم و دست اندر كاران برگزاري انتخابات باشد وگرنه بنا به فرموده امام راحل(ره) مسامحه در اين امر در راس گناهان كبيره است.

رئيس ستاد انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان يزد با اشاره به تجربه و گفتمان ايجاد شده طي سه دهه برگزاري انتخابات گوناگون در كشور بر ايجاد گفتماني جديد به ويژه در فضاي علمي در اين رابطه تاكيد كرد و افزود: ويژگي داوطلبان، بايسته هاي راي دهندگان براي حضور و انتخاب اصلح، تبديل فضاي انتخابات به فضاي فرهنگ و توسعه، نقش رسانه، خواص و مراكز آموزشي و ... از جمله محورهايي است كه مي تواند در اين گفتمان جديد مدنظر قرار گيرد.

وي در پایان افزود: پرداختن به اين مسائل در كنار هم، يك گفتمان و فرهنگ صحيح انتخاباتي را ايجاد مي كند كه مي تواند تبعات نگران كننده اي مانند تشنج، مسائل اخلاقي، بهم خوردن فضاي مودت و همدلي را از ميان ببرد. چرا كه منشاء بسياري از اين ناهنجاريها، فرهنگهاي نادرست است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا